lördag 12 januari 2013

"Skriv om att slänga ut granen"

Sundsvalls Tidning 12 januari 2013.
Jag fick uppdraget att skriva om tjugondedag jul, eller "hur man slänger ut julgranen". Tur att det var fredag. Kände inspirationen och började knattra. Resultat kan läsa här ovan. Artikeln bygger till och med på en bombsäker källa. Min egen beprövade erfarenhet. Jag rekommenderar: följ mitt råd. Träningsveckan då? Två gympass, cykel till jobbet och skidåkning. I eftermiddags tog jag några varv runt Sidsjön. Minus 17 och kärvt före. Skönt ändå att få jobba med flåset. I gymmet försöker jag lägga fokus på ben, bål och rygg. Börjar se vintern som en tid för uppbyggnad. Arbetet som ska lägga grunden för sommarens lopp. Framför allt Öppet fjäll. Ligger alltså lågt med löpningen. Känns rätt bekvämt faktiskt. För det kräver viljestyrka av stora mått att ge sig ut på långrundor nu. Jag är imponerad Lars M! Ser själv fram emot februari. Tiden då ljuset återvänder. Tänker på en solvägg med en varm kopp kaffe efter en skidtur. Den tiden är bara en månad bort. Längtar.

1 kommentar:

  1. Ljuset har ju börjat komma nu, för oss som kan träna dagtid. Saknar sällskapet dock.Lars

    SvaraRadera