tisdag 29 januari 2013

Från skidspår till spinninglokal

#6 #blogg100
Skidor i går. Spinning i dag. En fin kombination. Medan den mer uthållighetskrävande skidåkningen gav en naturupplevelse och frisk luft, så gav den svettiga spinningen en annan sorts kick. Magen ett litet hinder, men även om den inte kändes helt hundra så funkade det ändå. Vi körde ett intervallpass. Med ledning av pulsklockan var det spännande att pressa kroppen och följa hjärtaktiviteten som pendlade fram och tillbaka i sitt diagram på den digitala tavlan. Jag brukar aldrig träna med pulsklocka. Äger ingen. Går på känsla istället. Här var det ett lyft. Passet känns fortfarande i kroppen. Att köra ett spinningpass i veckan skulle antagligen komplettera den mer modesta skidåkningen bra. Tror att det finns mycket att hämta i kombinationen. Löpningen ligger, som bekant, nere tills vidare. Nu är det en hel månad sedan jag körde mitt senaste pass. Jag vill att löpningen ska vara lustfylld. Därför tänker jag vänta tills jag åtminstone känner en vårkänsla. Då blir det desto roligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar