tisdag 29 januari 2013

Så återskapar du ett raderat inlägg i Blogger


Japp, så ska det se ut!
#4 #blogg100
Av misstag raderade jag ett inlägg i går kväll. Oåterkalleligt i Blogger trodde jag och hade fel. Blogger tillhandahåller ingen tjänst att återskapa raderade inlägg. Istället får man leta på annat håll. Om du råkar ut för samma sak, så kan du göra så här. Gå in i din webbläsare och rota. Jag använder Google Chrome, så i mitt fall fick jag söka där. Leta rätt på webbläsarens "History Index". Du hittar dit så här:
C:\Users\anvnamn\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default.
I History index får du scrolla lite grann för att hitta rätt textfil. Sedan är det bara att klippa ut och klistra in i till exempel Anteckningar för redigering. Jag kör mitt återskapade inlägg som en ny post här ovan, som #5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar