tisdag 15 januari 2013

Bianchin pallade inte kylan

Hårda bud. Norrländsk kyla.
Jobbar morgonpass. Startar fem hemifrån. Trasslar redan där med bilder som inte vill samma sak som jag. På väg till jobbet fortsätter oturen grina mig i ansiktet - knäcker ramen strax under cykelsadeln. Bye, bye vintercykling. Min begagnade Bianchi reagerade som Norrtågs kontinentala snabbtåg på det norrländska köldpåslaget. Ramen var märkt med en fin liten plakett "Made in European Union". Jo rå, se att eh ... Nu har jag tröstshoppat (hör sannerligen inte till vanligheterna). Kommer hem med en påse skidvalla och ett knippe goda råd. Endera dagen kommer jag att ge mig på Södra berget. Heja, heja. Värre blir det att ta mig till jobbet. Rutinen är tiltad. Vanedjuret söker ett nytt hjul att springa i. Alternativt en ny cykel.

Valla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar