torsdag 21 februari 2013

Ögonblick som kunde få vara för alltid

#20 #blogg100
Bergsåker i februari 2013.
Jobbar morgon, ska sluta tre, men kan gå två. Timmen till godo tar jag tillvara på i skidspåret. Märker hur kroppen är tung och trög av att kliva upp strax före fem och börja jobba direkt. Precis som huvudet. Rytmen finns inte där. Skidåkningen blir lite vinglig. Tankarna grumliga. Jag kämpar på. Till slut har jag tagit mig drygt 14 kilometer. På väg nedför backarna mot Bergsåker möter jag solen igen. Nere på åkern fångar jag den med kameran. I det där ögonblicket som borde få vara för alltid. Under tiden jag är där ute i spåret räknar jag på vintercyklingen. Den som blir nästan varje dag, oavsett väder. Kommer fram till att jag rullat ungefär 50 mil i vinter, mellan hemmet och jobbet. Rätt bra underhållsträning. Utan den skulle varje meter i skidspåret vara betydligt mindre skön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar