måndag 31 december 2012

Spring in det nya året och spring ut det gamla

Gott nytt år!

Nyårshälsningar innehåller ofta nyårslöften. Jag lovar att du slipper läsa mina. Det är mitt löfte. Jag tänker istället passa på att önska alla ett riktigt gott nytt år. Som du kanske märkt så skriver jag om löpning. Så här i slutet av ett gammalt år så kan det kanske vara bra att erkänna en sak. Att springa är fantastiskt, men att skriva om löpning är snarare den perfekta anledningen till att berätta något annat. Vad beror på vad som gror för tillfället. Förhoppningsvis blir 2013 ett skörderikt år. 2012 var annars ett övervägande gott år för mig. I världen såg det mörkare ut. Vi får försöka göra vad vi kan för att förändra det. Tills vidare: spring in det nya året och spring ut det gamla. Själv hoppas jag på att inleda det nya året med att springa med min svåger Sven. Då ska kvällens utmärkta nyårsmiddag få göra nytta i löparspåret. Vi ses 2013!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar