fredag 12 april 2013

Nu kör vi! Gubbknäet pallade för testet

Balettrundan.
Nu kör vi! Visst är det så det brukar låta när melodifestivalen drar igång. Här snackar vi löparfest. Jag bestämde mig under eftermiddagen för att testa mitt stukade knä. Förra gången jag var ute på en löparrunda var den 16 februari. På sportlovet vrickade jag knäet. Medan jag väntade på att L:s balettlektion skulle ta slut drog jag på mig skorna för min första runda på ett tag. Och knäet känns helt okej igen. Alldeles i början kände jag av lite hugg, men det släppte när jag rundade GA kyrkan och det kom inte tillbaka. På kvällen smorde jag med voltaren i förebyggande syfte. Nu på morgonen kände jag av lite igen när jag gick uppför trappan, men det har också släppt. Alltså startar löparsäsongen nu.  
This shoe is made for walking.
Uppenbart är att det går fort att tappa löparformen. Hade lite knepiga skor på mig, men det förklarar ändå inte hela känslan av bristande kontakt mellan huvudet och fötterna. Som att underkroppen sprang på medan överkroppen försökte hänga med så gott den kunde och huvudet tittade på ... Lite overkligt. Jag måste ha blivit skadad av att ha cykeln eller skidorna mellan mig och moder jord för länge. Vet att det släpper efter lite övning. Så nu kör vi! Mot Öppet fjäll.

Sundsvall den 11 april 2013.

1 kommentar:

  1. Härligt, ser fram mot kommande pass.Kolla klippet med Emelie Forsberg eller hennes Facebooksida för inspiration.

    SvaraRadera