tisdag 6 november 2012

Minns i november


Ute är det mörkt och kallt. November biter tag i kinderna. Själv jobbar jag morgonpass hela veckan. Tröttheten gör sig påmind. Den friska luften får jag på cykeln till och från jobbet. Min längtan ut är begränsad ikväll. Drömmer mig istället tillbaka. Här är några bilder från några av många fina turer under den bara säsongen. Nu startar en hårdare, kallare och vitare.

 
Lars M pustar ut. Vi gjorde en tuff runda i Hulitrakten i mitten av oktober. Cirka två mil. Delvis i obanad terräng. Som här.


Okända ryggar i Salomon trail tour i Övik i september. Vidunderlig utsikt på vägen.

Var i Malmö tidigt i våras. Passade på att springa på sanddynerna. Turning torso i blickfånget. Åt andra hållet ligger kallbadhuset. Zlatans kåk ligger ett stenkast åt höger.

Full fart ned för Norra berget i Sundsvall. Sedan uppför Södra. Berg till berg och gick den här gången i spöregn. Foto: Andreas Nordlén

Sköna stigar på väg upp mot Klippstugan, Selånger.

Här var det inte jag som sprang utan ett par tusen tjejer. Väntan på att de skulle stöka undan de fem kilometerna var lång.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar