fredag 23 november 2012

Inte som andra - eller?

Har du besök min blogg tidigare? Då märker du kanske att jag bytt bort den gröna bakgrundsbilden med dalgången mot en ny, helvit. Lite tråkigt kanske. Varför? När jag började kolla runt på andra löparbloggar så upptäckte jag rätt snabbt ytterligare två som var nästan identiska. Båda har varit i gång i flera år. Dessutom är den ene bloggare rätt lik mig. Eller tvärtom. Rusty boy bor visserligen i Nordamerika, men är ungefär lika gammal och har en likadan löparmössa på sin presentationsbild. Eller tvärtom. Kul liksom, men ... Den andra bloggaren finns bara några mil bort, i Härnösand. Han levererar ett imponerande innehåll. Skriver om löpning och populärvetenskap på bloggen Hjärnfysik. Så, för att inte framstå  allt för mycket som en kopieringsfabrik så har jag valt att byta layout. Blev bättre, tycker i alla fall jag. Åtminstone i mobilappen. Med detta sagt, och i brist på nya löparbilder, så bjuder jag på ett axplock bilder från året som snart är slut.
Vill också tipsa om Kaliber i Sveriges radio P1 på söndag, om misslyckad klimatkompensation. Ekot kör en nyhet på reportaget i dag. Jag är övertygad om att vi måste vara mer kompromisslösa, för att använda en underdrift, om vi ska lyckas ställa om till ett hållbart samhälle. 
Supermiljöbloggen rapporterar samtidigt om redan synliga klimateffekter. Här och nu.


Hund.

Skolavslutning.

För den som har något att dölja.

Prova inte det här hemma.

Fotavtryck av en blåman.

Spännande. Hur gick det sedan?


Sjuk läsning.

Fynd i utkanten av staden.

Antagligen landets mest misskötta gångtunnel.

Hälsningar från Falun. Skön affisch på en anslagstavla på Stora torget. King Kong ser nästan lika bister ut som Engelbrekt Engelbrektsson på statyn nedanför kyrkan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar