tisdag 5 november 2013

Nu plockar jag fram cykeln

Hemma på prärien.
Jag är naturromantiker. Har varit det hela mitt liv. Att stanna upp och titta på en utsikt är viktigt för mig. Den här bilden tog jag för en vecka sedan. Klockan fyra på eftermiddagen. Jag var på väg till Hov, Selånger. Efter en för årstiden varm dag var det ett par grader varmt, men temperaturen var på väg nedåt precis som solen bakom Hällomsberget. Bilden är inte märkvärdig. Samma gäller kanske vyn, men för mig betyder den mycket. Jag gillar det blå ljuset, som kommer sent på hösten när årstiden är på väg in i sin mörkaste månad. Jag gillar åkrarna och bergskammen. Naturen kurar ihop sig under himlen och väntar på att få vila under snötäcket. I morgon börjar jag jobba igen efter en lite längre ledighet. Har fixat cykeln. På torsdag gör jag debut för vintersäsongen med dubbdäcken på. Jag dear klockan 5.30. Lite kul faktiskt. Ska passa på att lämna igen Go Pro-kameran till min kollega och ska dokumentera resan. Något att se fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar