söndag 3 november 2013

Dags för återhämtning

En tur i Hagaparken.
Råstasjön.
Jag vid Haga slott.
Karin vid Brunnsviken.

Grå farbror november knackar på. Dimman låg tät över Norrlandskusten när vi åkte hem från Stockholm i dag. Regnet var iskallt. Där nere var det inte mycket bättre väder. Tog en tur runt Råstasjön i Solna i morse och det var drypande fuktigt. Jag faller in i tanken att det är dags att avsluta löparsäsongen nu. För kroppen är det rätt. Periodisering är bra. Kroppen behöver vila och variation. Hösten har varit tuff för en gamling som jag. Jag har ett ömmande muskelfäste i vänster vad, strax under knäleden. Vet inte exakt vad (he, he) det är för fel. Gissar på en inflammation. Jag behöver nog vila ett par veckor från löpningen. I Stockholm firade vi mammas 70-årsdag. Jag och min allra käraste Karin passade även på att ta en sväng i Hagaparken. Solen tittade fram och det blev en riktigt fin tur längs Brunnsviken.  Ett skönt minne att dela.

Bellman.
Sommarstuga vid Brunnsviken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar