onsdag 2 april 2014

"Gatukonst" och nya skor - en vanlig onsdag i Bergsåker

Undrar du varför jag tagit en bild på den här gångtunneln? Stay young står det. Värt att notera.
Jag försvarar inte klotter. Graffiti däremot, utförd enligt konstens alla regler, eller avsaknad av regler, är en annan sak. Sprejfärgen på gångtunneln under Timmervägen når inte upp till någon sådan verkshöjd. Men budskapet håller jag med om. Och det är själva poängen. "Stay young". Ett bra förhållningssätt.  
För en större karta klicka här.
Bra sällskap. Jag var hare runt fjärden åt Karin och Petra.
Brittisk finish.
Känslan i benen var tyvärr inte ungdomlig i kväll. Sällskapet däremot. Karin fick med sig Petra, som kom ut till Selånger för att testa Fjärdenrundan. Jag var deras hare, med världens tyngsta ben. Tänk dig en skvader, men med elefant istället för tjäder som harens andra hälft. Har faktiskt rätt ont i tassarna. HIT-passet på tisdagskvällen i kombination med dagen stående vid skrivbordet molar i kroppen. Förutsättningarna att göra mina nya dojor rättvisa var alltså dålig. Jag håller på att fasa ut mina Icebug OLX och glida in nya Inov8 X-Talon 212. Skorna känns okej, men det går inte att utvärdera dem en sån här kväll. Samtidigt räknar jag kallt med att komforten på hårdare packat underlag kommer att bli bättre. Vikten och priset var andra faktorer som avgjorde. Jag ska säga att jag är väldigt nöjd med mina gamla Icebug, som gått hårt i två år. Skorna har funkat lika bra på vintern som på sommaren. De är rejält dubbade. De har burit mig genom ett fjällmaraton. Nackdelen är att metallen gör löpningen onödigt tung på sina håll. Jag hoppas på en lättare resa med mina X-Talon. Men de har mycket att leva upp till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar