måndag 22 september 2014

Här är banan till End of Season Trail 2014

Kanske är det så här det ser ut när man springer in i de sälla jaktmarkerna? I sådana fall har vi inget att frukta. Just här kommer vi även att få sträcka ut löpstegen innan vi viker av nittio grader och ger oss av uppåt mot Uvberget på en smal, fin stig genom granskogen. 
Plötsligt en morgon var det höst igen och jag var där. När jag parkerade vid Ottsjön vid åttatiden i morse visade biltermometern tre grader. Under dagen blev det aldrig riktigt varmt. Sensommaren som hängt kvar i september har ebbat ut. Runt hörnet lurar frosten, höststormarna, det underkylda regnet och End of Season Trail.


Ottsjön är en liten skogspärla, nedsänkt i urberget, omgiven av tallskog och några enstaka sommarstugor. Anledningen till att jag startade just här var att jag var tvungen att kolla in stigarna lite extra. Av någon anledning har jag irrat runt som en yr höna just här, men nu sitter stigen som en smäck och banan till årets lopp är spikad. När allt kom omkring så var det rätt enkelt - bara att följa de orangea markeringarna. Före den 15 november kommer en karta att finnas till hands. Tills vidare får du hålla till godo med den här sammanfattningen av End of Season Trail 2014:

Klicka här för en större karta:
Missa inte heller End of Season Trail på Facebook. Där hittar du all information du behöver inför loppet som avslutar årets trailsäsong i Sundsvall. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar