söndag 27 oktober 2013

Några tankar om End of Season Trail

Full fart runt Hulitjärn.
Yes, we did it! Jag tycker att det blev precis så trevligt som vi hade hoppats, Lars och jag. Ett stort gäng som drog i väg på långtur i oktoberskogen. Race för en del, en riktig utmaning för andra och en upplevelse för de allra flesta. Eftersnacket på Facebook har varit en riktig boost - visst känns det som att vi gör om det här 2014! Dubbelkollade nyss startlistan och ser att vi var närmare 50 som startade. Vi hade inte väntat oss det. Lärdomen vi tar med oss till nästa år är att fixa fram en bättre karta. Sedan tar vi förstås med oss alla kommentarer, som inspiration över vintern till nästa löparsäsong. Susanne Liukkonens sammanfattning på Facbook tar vi med oss som ett gott betyg: Banan står sig bra i trail-kategorin. Lagom kuperat, tekniskt och geggigt! Själv sprang hon snabbast av tjejerna på 20-kilometersslingan (1.50,30). Bland killarna var Markus Frödin vassast på samma distans (1.42,30). Imponerande. Per-Ivar Näslund var snabbast på korta banan, 13 kilometer (1.10,00). Där tror jag att Stina Feil dundrade in som snabbaste tjej (1.31,10). Verkliga vinnare är vi allihopa! Själv gjorde jag ett försök att filma. Utan koll på funktionerna i GoPro-kameran brände jag allt minne på SD-kortet under de fem första kilometerna ... Det ligger en "råfilm" på YouTube. Ska redigera när jag får tid. Kommer förhoppningsvis också lite bilder så småningom. Observera risk för långsamt tempo - i min film alltså.

2 kommentarer:

  1. Som sagt, jättebra initiativ. jag tror jag lägger upp filmen i mitt nästa inlägg också. Funderar nästan på att köpa en sån där kamera.

    SvaraRadera
  2. Lägg upp filmen, Johan! Kul! Hade kameran till låns själv och känner som du. Satt väldigt bekvämt med selen. Fördelen är också att det går att plocka stillbilder från filmen, om man föredrar det. Sammantaget får man ett fantastiskt roligt material att pyssla med.

    SvaraRadera