lördag 15 december 2012

Dags igen efter två veckors uppehåll

Inte helt hundra här. Glömde stänga av Runkeeper innan jag satte mig i bilen och körde i väg. Den gula sträckan är bilturen - en grym spurt.


Efter två veckors uppehåll var det dags i dag. Startade upp helgen med Lars B som sällskap. Löpning och snöpuls. Bara att ta mig ut från parkeringen med bilen var ett litet äventyr. Snöstorm under natten. Fick forcera en snövall och sladdade sedan ut på landsvägen. På Haga var det betydligt varmare än i Bergsåker. Frisk vind. Bara någon minusgrad. Småspik i ansiktet. Kroppen kändes tung. Jag hade bara fått i mig en banan. Var nästan lite hungrig innan vi startade. I kombination med en veckas morgonpass på jobbet var det kanske inte någon optimal förberedelsen för en sådan här tuff runda. Men ändå. Vi startade vid Lasarettsvägen. Drog sedan upp mot Norra. Vid sjukhuset vek vi vänster mot Håkanstå. Höger sedan på Granloholmsleden, upp mot centrum och därefter ett varv runt Sticksjön och tillbaka mot sjukhuset. Där tog vi av mot Bosvedjan på Klackvägen där vi direkt vek av upp mot elljusspåret som vi följde fram till Bäckebovägen. Därifrån sprang vi sedan tillbaka mot Haga. På vägen tog vi några ruscher i djupsnön som gav blodsmak i munnen. Funderade då jag var tvungen att växla ned och gå - om andningen slutar funka exploderar man då? Skönt att komma fram.


Jag fångad i farten.


Lars B på väg mot horisonten. Snöpuls i en halvmeter puder. Snabbt upp i maxpuls och blodsmak i munnen.

Framme. Lars B.
Snöyra när vinden vräker ner snö från granarna längs elljusspåret i Bosvedjan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar